FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie www.magherafeltpl.fora.pl 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
!!! Ryanair zawiesza loty do Polski !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.magherafeltpl.fora.pl Strona Główna -> Wydarzenia z Polski i ze swiata

bedbug
Administrator



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:45, 26 Sty 2009    Temat postu: !!! Ryanair zawiesza loty do Polski !!!
 
Tani irlandzki przewoźnik likwiduje 12 połączeń z Polską. Od marca Ryanair rezygnuje z lotów do sześciu polskich miast. Powód? Wzrost opłat nawigacyjnych pobieranych za pomoc przy starcie i lądowaniu samolotu - informuje portal dziennik.pl.
- Ryanair nie może zaakceptować tych kosztów i jednocześnie oferować najniższych cen - powiedział Daniel de Carvalho, rzecznik linii.

Jak wyjaśnia portalowi dziennik.pl, w 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) wprowadziła przepisy, "które spowodowały, że opłaty w portach regionalnych wzrosły o 960 proc., w porównaniu z 2007 r., co spowodowało znaczny wzrost kosztów dla przewoźników tam latających". Chodzi o opłaty za pomoc przy lądowaniu i starcie samolotu, jaką PAŻP pobiera od przewoźników.

W związku z tym linia zlikwiduje 12 połączeń: z Gdańska, Katowic, Łodzi, Poznania, Szczecina, Wrocławia.

Z Gdańska odwołano loty do Bristolu i Liverpoolu; z Katowic również do Bristolu; z Łodzi do Liverpoolu, irlandzkiego Shannon i na lotnisko East Midlands w pobliżu Nottingham; z Poznania także do East Midlands, ze Szczecina do Bristolu, Birmingham, Liverpoolu, i Luton, a z Wrocławia do Bournemouth.

Agencja tłumaczyła, że stawki muszą być równe faktycznym kosztom poniesionym w trakcie usługi doprowadzenia samolotu do wylądowania lub do startu. - Przed 2008 rokiem były one niższe, ale dlatego, że były one subsydiowane przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze - argumentuje Agencja.

Jak podaje dziennik.pl, PAŻP od stycznia tego roku na lotniskach regionalnych, gdzie zapewnia służby kontroli ruchu lotniczego, obniżył stawki. Wynoszą one teraz 888,71 zł (w ubiegłym roku było to blisko 950 zł). To jednak nie satysfakcjonuje Ryanaira, który wciąż odnosi się do decyzji o podwyżce z 2008 r.

Rzecznik Ryanair powiedział portalowi "dziennik.pl", że "konsekwencje decyzji PAŻP z 2008 r. doprowadzą do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do i z Polski w roku bieżącym oraz utratą około 500 miejsc pracy, jak i stratą 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki".
Zrodlo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarioCraft
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Magherafelt

PostWysłany: Wto 9:40, 27 Sty 2009    Temat postu:
 
co za kur...............pierdzielona Polska te mendy chcac zarobic traca a przez to cierpimy my powalilo kolesi kogo stac na 1000% podwyzki paranoja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

kyna834
OBYWATEL



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Magherafelt

PostWysłany: Wto 11:16, 27 Sty 2009    Temat postu:
 
o nie oni są poj..........!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

patricia_pati
Zadomowiony



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UK

PostWysłany: Wto 19:34, 27 Sty 2009    Temat postu:
 
no jaaa pier....... eeeeeeeeeee Evil or Very Mad Evil or Very Mad Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

bedbug
Administrator



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:24, 05 Lut 2009    Temat postu:
 
Ciag dalszy :
We wczorajszym wydaniu "Dzienik Polski"/ Londyn ukazal sie kolejny artykul zwiazany z firma lotnicza Ryanair i polaczeniami z naszym krajem.

Pasażer na miarę portfela
Rozwijali skrzydła, a teraz odlatują w nieznane

Niskokosztowy przewoźnik Ryanair wycofuje z Polski swoje samoloty aż na 14 trasach. I choć sprawa oficjalnie rozbija się o wysokie opłaty nawigacyjne, tym razem górę wzięła chęć latania do naszych sąsiadów.

Straszyli, aż w końcu postawili na swoim. Irlandzka linia lotnicza już od połowy 2008 roku groziła, że wycofa swoje samoloty z rejsów nad Wisłę. Jeszcze pod koniec października maszyny w barwach Ryanaira przestały lądować w Krakowie i Rzeszowie, a także zlikwidowano połączenie Warszawa – Dublin. Powód? Niebywała podwyżka opłat nawigacyjnych, jaką zafundowała wszystkim liniom lotniczym Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Tym razem Ryanair zupełnie wycofał się z latania do kilku polskich lotnisk.

Poszło o zbyt wysokie, zdaniem przewoźnika, opłaty za bezpieczne przeprowadzenie samolotu nad terytorium Polski i jednocześnie pomoc przy podejściu do lądowania. Za jednym zamachem podniesiono je aż o 960 procent. Suma ta wydaje się być zawrotna, choć rzeczywisty koszt skoczył z 93 złotych do 985 złotych za rejs. Jak tłumaczył wtedy zarząd Agencji Żeglugi Powietrznej, podwyżka była konieczna, aby wyrównać ceny z tymi obowiązującymi w pozostałych krajach Unii Europejskiej. Poprzednie stawki pochodziły jeszcze z zamierzchłych czasów i nie były w stanie pokrywać rzeczywistych kosztów operacji.

Będą negocjować

Nietrudno było przypuszczać, że podwyżkę opłat natychmiast podchwyci egocentryczny prezes Ryanaira Michael O'Leary. Już w dzień po ogłoszeniu nowego cennika zaszantażował polskie władze, że jeśli nie przywrócą poprzednich stawek, latanie do Polski przestanie być dla niego opłacalne. Brzmiało absurdalnie, bo przeliczając nową opłatę na jednego pasażera, koszt biletu wzrósł ledwo o pięć złotych. A rejsy do Polski wyprzedają się niemal do ostatniego miejsca. Mimo to przewoźnik postawił na swoim.

- Ryanair nie może zaakceptować tych kosztów, a jednocześnie oferować najniższych cen, jak i braku opłaty paliwowej – informuje Daniel de Carvalho, rzecznik linii Ryanair. I wylicza, co czeka polską gospodarkę, gdy jego samoloty odlecą z Polski na dobre. - Lotniska stracą pół miliona pasażerów, 500 miejsc pracy, a także 55 milionów euro straci prywatny biznes.

Faktycznie – dla niektórych lotnisk wycofanie się Ryanaira oznacza niemal bankructwo. Tak jest między innymi w Łodzi i Szczecinie, gdzie przewoźnik obsługiwał większość lotów – wycofał się z latania na czterech trasach. Z Gdańska znikną trzy połączenia, a z Poznania i Katowic – po jednym.

Zdaniem Krzysztofa Domagalskiego, rzecznika Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów, decyzja o wycofaniu lotów nie jest jeszcze ostateczna. - Trwają negocjacje z Ryanairem. Jeśli przewoźnik nie zmieni zdania, ich samoloty znikną koniec marca, razem z wejściem letniego rozkładu lotów – mówi rzecznik.

- Czy jest w ogóle sens inwestować w łódzkie lotnisko i rozpoczynać wiosną budowę trzeciego termianul? – pyta Wiolletta Gnacikowska z łódzkiego oddziału "Gazety Wyborczej". Na łamach gazety odpowiada jej Wiceprezes lotniska Wojciech Łaszkiewicz. - Wybudujemy terminal częściowo za unijne pieniądze. Kiedy nadejdzie dobra koniunktura, będziemy z nowym terminalem gotowi – stwierdza z dobrym samopoczuciem. I dodaje, że wybiera się do Irlandii, by negocjować z Ryanairem pozostawienie połączeń lotniczych.

Więcej szczęścia niż rozumu miało wrocławskie lotnisko. Choć Ryanair również obsługuje tam większość lotów, wycofał jedynie połączenie do Bournemouth, a na otarcie łez dołożył nową trasę – do Alicante na południu Hiszpanii.

Walka o portfele

Kiedy polskie lotniska zaczną płakać za ostatnimi odlatującymi samolotami Ryanaira, nasi sąsiedzi z południa będą już zacierać ręce. Po długich latach nieobecności Michael O’Leary wreszcie podbija czeski rynek. Choć weekendowe wypady do Pragi od lat były dla Brytyjczyków niemal sportem narodowym, Irlandzki przewoźnik mógł tylko patrzeć, jak pieniądze uciekają mu między palcami. Tysiące pasażerów woził bowiem ich największy konkurent – linia EasyJet. Jednak recesja rozdaje karty na rynku lotniczym od nowa. Tej okazji Ryanair nie mógł przegapić – od razu postanowił latać nie tylko na praskie lotnisko, ale także do Brna i Bratysławy. Te ostatnie połączenie to odpowiedź na kulejącą finansowo działalność słowackiej linii lotniczej Sky Europe, która działa także na rynku polskim.

Nieoficjalnie wiadomo, że Ryanair wykupił część slotów, czyli zarezerwowanych czasów startów i lądowań, na innych zatłoczonych lotniskach Europy. Ich kąskiem stała się borykająca z trudnościami linia włoska Alitalia – Irlandczycy przejęli po nich część slotów na rzymskim lotnisku Fiumicino.

Jedno jest pewne – w dobie kryzysu rozpoczęła się walka o zamożnego klienta. A jak pokazał Michael O'Leary, skromne portfele Polaków wciąż nie robią większego wrażenia.
Zrodlo:
Artykul zostal zaczerpiniety z onet.pl
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

MarioCraft
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Magherafelt

PostWysłany: Pią 8:36, 06 Lut 2009    Temat postu:
 
czekaj czekaj to do szczecina tez juz nie lata???? normalnie krew mnie zalewa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

LadyInka
OBYWATEL



Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:35, 08 Lut 2009    Temat postu:
 
wazne ze do rzeszowa jeszcze lata Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.magherafeltpl.fora.pl Strona Główna -> Wydarzenia z Polski i ze swiata
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin